Şikayete gittiler, sanık oldular! Polis şiddeti iddiaları bilirkişi raporunda
Antalya’da 25 Ekim 2024 tarihinde bir kahvehanede gerçekleştirilen kimlik kontrolü sırasında, polis ekipleri ile vatandaşlar arasında başlayan tartışma arbedeye dönüştü. Olayın ardından darp edildikleri gerekçesiyle şikayetçi olmak ve tanıklık yapmak için karakola giden mahalle sakinleri ile muhtar, yürütülen soruşturma neticesinde kendilerini “sanık” kürsüsünde buldu. Şiddet uyguladığı iddia edilen polis memurları hakkında ise Cumhuriyet Savcılığı tarafından iki kez “kovuşturmaya yer olmadığı” kararı verildi. Olay günü akşam saatlerinde Muratpaşa ilçesinde bir kahvehanenin önünde, aralarında mahalle muhtarının da bulunduğu bir grup vatandaş otururken motorlu polis ekipleri kimlik kontrolü yapmak üzere alana geldi. İfadelere göre, kahvehane dışındakiler kimliklerini görevlilere teslim ederken, içeride oyun oynayanlar…