Yıllardır Otellerde Yaşanan Hijyen Sorunlarına Başvurudan İade Hakkı Aldı

Bir tatil sırasında yaşanan hijyen sorunlarına dair yapılan bir başvuru, Tüketici Hakem Heyeti tarafından önemli bir karşılık buldu. Oteldeki “koku” şikayeti için verilen iade kararı, benzer durumlarda yol gösterici olacak nitelikte.
Otele Giriş Yapınca Pişman Oldu

Giresun’da yaşayan Doğan Bayrak, 16 Ağustos 2024 tarihinde Antalya’da ailesiyle tatil yapmak için bir acente aracılığıyla rezervasyon yaptırdı. Ancak otelde hijyen sorunları ve yoğun bir lağım kokusuyla karşılaşınca Bayrak, konaklamayı iptal etmek ve ücret iadesi talebinde bulundu fakat olumsuz yanıt aldı.

Tüketici Hakem Heyeti Devreye Girdi
Acente tarafından olumlu dönüş alamayan Bayrak, çözümü Giresun İl Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuruda buldu. Heyet, yaptığı incelemede otelde kanalizasyon arızası yaşandığını tespit etti ve kısa süreli de olsa bu durumun konaklama deneyimini olumsuz etkileyebileceğini değerlendirdi.

İade Oranı Belirlendi: Yüzde 50
Heyetin kararında, kokunun hangi alanlarda hissedildiğinin net olmaması ve rezervasyon iptaliyle otelin yeni müşteri bulamama ihtimali göz önünde bulundurularak, 9,560 TL olan tatil bedelinin yarısı olan 4,780 TL’nin iade edilmesine karar verildi.

“Fotoğraflar Farklı, Gerçekler Bambaşka”
Bayrak, yaşadığı benzer olumsuzlukları anlatarak, tüketicileri haklarını aramaya çağırdı.

“Pis Koku” Kararı Emsal Niteliğinde
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, alınan kararın bu alanda bir ilk olduğunu belirterek, benzer durumlarda haklarını aramaları konusunda tüketicileri cesaretlendirdi.