Boykotlar işe yaradı: McDonald’s’ta dev zarar

McDonald’s, 2025 Yılının İlk Çeyreğinde Beklenenin Altında Performans Gösterdi

Hızlı servis restoran zinciri McDonald’s, 2025 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını paylaştı. Şirketin ABD’deki aynı mağaza satışları, beklenenin altında performans göstererek yüzde 3,6 oranında gerileme gösterdi. Bu oran, pandeminin ilk döneminden bu yana McDonald’s’ın iç pazardaki en büyük düşüşü oldu.

McDonald’s’ın net satışları çeyrek bazda yüzde 3 azalarak 5,96 milyar dolara düşüş gösterdi. LSEG analist tahminlerine göre şirketin gelir beklentisi 6,09 milyar dolardı düzeyindeydi. Hisse başına kazanç ise 2,66 dolarlık beklentiyi hafif aşarak 2,67 dolar olarak açıklandı.

Şirket, birinci çeyrekte 1,87 milyar dolar net gelir elde etti. 2024’ün aynı dönemindeki net gelir 1,93 milyar dolardı. Yeniden yapılandırma giderleri ve benzeri kalemler hariç tutulduğunda hisse başına kazanç 2,67 dolar oldu.

ABD’deki mağazalarda görülen düşüş, kötü hava koşulları ve tüketici harcamalarında gözlenen temkinli eğilimle ilişkilendirildi. Analistler, çeyrekte iç pazarda yüzde 1,7’lik bir düşüş öngörüyordu. Ancak gerçekleşen yüzde 3,6’lık gerileme, beklentilerin oldukça altında kaldı.

Müşterileri Kazanmak İçin McDonald’s Yeniden Şekilleniyor!

Şubat ayında açıklama yapan CFO Ian Borden, yılın başındaki zayıf seyir nedeniyle ilk çeyrekte satışların en düşük seviyede olmasını beklediklerini belirtmişti. Şirket, müşterileri geri kazanmak adına uygun fiyatlı menüler ve atıştırmalık dürüm gibi dikkat çekici ürünlerle menüsünü yeniden şekillendirmeyi planlıyor.

ABD dışındaki pazarlarda da benzer bir tablo dikkat çekti. Avustralya ve Fransa gibi önemli uluslararası pazarlarda aynı mağaza satışları yüzde 1 düşüş gösterdi. Bu segment McDonald’s’ın toplam gelirinin yaklaşık yarısını oluşturuyor. Oysa analistler satışların sabit kalmasını öngörmüştü.

Diğer yandan Japonya, Çin ve Brezilya gibi gelişmekte olan pazarlarda faaliyet gösteren segmentte, aynı mağaza satışları analist beklentisi olan yüzde 3,2’yi aşarak yüzde 3,5 oranında büyüme gösterdi. McDonald’s, zorlu ekonomik koşulların ve tüketici davranışlarındaki değişimin etkisiyle küresel ölçekte dengeli büyüme arayışına devam ediyor. Şirket, 2025 yılı içerisinde rekabet gücünü artırmak için yeni ürün stratejileri ve fiyat politikaları geliştirmeyi hedefliyor.

Related Posts

2025’te en çok altın satın alan ülkeler: Türkiye’nin sıralaması dikkat çekti

ABD ve Çin arasında artan gerilim, çok sayıda ülkenin güvenli liman altına yönelmesine neden oldu. 2025’in ilk çeyreğinde merkez bankaları yatırımlarını altına kaydırırken, en çok altın alan ülkelerin listesi açıklandı.

TPAO’dan Avrupa’da ilk yatırım

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Budapeşte’de Macaristan Dışişleri ve Dış Ticaret Bakanı Peter Szijjarto ile bir araya geldi.

START Stajım için başvurular başladı

Türk Telekom, gençlerin kariyer yolculuğuna güçlü bir başlangıç yapmalarını desteklemek amacıyla hayata geçirdiği “START Stajım” programında başvuru sürecinin başladığını duyurdu.

Önce siyasi riskleri ortadan kaldırın

İktisatçı Mahfi Eğilmez “Türkiye, yatırım ortamını mutlaka iyileştirmek ve istihdamı yükseltmek zorunda. Bunun da yolu riskleri düşürmekten geçiyor. Sosyal ve siyasal riskler
yükseldikçe yatırım ortamı zayıflıyor, yatırımlar azalıyor, yatırımlar azaldıkça yeni iş yaratma imkanı kalmıyor” dedi.

Merkez Bankası Başkanı Karahan’dan zarar değerlendirmesi: ‘Zarar eden tek biz değiliz’

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Genel Kurulu’nda yeni dönem için önemli kararlar alındı. Toplantıda, Banka Meclisi ve Denetleme Kurulu’nun yeni üyeleri belirlendi. Başkan Karahan, Banka’nın önceliğinin fiyat istikrarı olduğunu vurguladı.

Borsada operasyon etkisi: Yatay başladı

Borsa İstanbul’da manipülatif hareketler yaptığı tespit edilen 15 kişi hakkında gözaltı kararı verilmesinin ardından BIST 100 endeksi güne yatay seyirle 9.225,29 puandan başladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir